Sulake interviewt haar pixelartiest Onomatopoet

Heey Habbo’s,

Het moederbedrijf Sulake, het bedrijf achter Habbo en Hotel Hideaway, heeft een nieuw interview geplaatst op haar Twitter-account. Sulake wil graag een inkijk geven in hoe het Sulake-team eruitziet en hoe haar medewerkers het ervaren om voor de labels Habbo en Hotel Hideaway te werken. Eerder interviewde Sulake Waltzmatilda. Nu is het de beurt aan medewerker Onomatopoet. Hij is pixelartiest en vanaf het begin van Sulake werkzaam voor het bedrijf. Sulake publiceert de interviews in het Engels. We begrijpen dat niet iedereen de Engelse taal machtig is, waardoor we voor jou het interview naar het Nederlands vertaald hebben. Het interview kun je hieronder lezen.

Sulake: Hey, Onomatopoet! Bedankt voor het gesprek dat je vandaag met ons had. Tijd voor de vragen…. Laten we beginnen met een simpele vraag. Wat was het eerste meubel waaraan je werkte?

Onomatopoet: De digitale TV. Ik ben er niet trots op, omdat het mijn eerste poging was voor een pixel graphic. In eerste instantie stond er een formule 1-race op het tv-scherm, maar daarna is de animatie een aantal keer veranderd.

Sulake: Wat was het meest ingewikkelde meubel dat je kunt herinneren waaraan je hard werkte of om het meubel werkend te krijgen?

Onomatopoet: Dat moet het paard zijn. Het had heel veel nieuwe en gecompliceerde (moeilijke) eigenschappen om uit te zoeken.”

 

Sulake: Wat is tot nu toe jouw favoriete meubel om ‘continu’ mee te werken?”

Onomatopoet: Ik heb geen specifieke favoriete meubel, maar ik hou van meubels waarbij je fijne transities kunt toepassen tussen de staten van het meubel en van meubels waarbij je random animaties kunt aanbrengen. Die ervoor zorgen dat de omgeving meer levend wordt.” 

Sulake: Welke middelen had je ter beschikking toen Habbo nog maar 2 of 3 jaar oud was? Welke middelen gebruikte je om meubels te ontwerpen?”

Onomatopoet: Ik heb altijd het programma Photoshop gebruikt, maar in de eerdere jaren gebruikte ik ook af en toe de ‘paint window’ in het programma Macromedia / Adobe Director. Dit was de originele Habbo-client auteursplatform.”

 

Sulake: Was je ook onderdeel in het ontwerpen van iets anders dan meubels? Als dat zo is, in wat voor dingen was je onderdeel van?”

Onomatopoet: Ja, ik was ook onderdeel van andere Habbo-projecten in het verleden. Ik heb gewerkt aan eerdere websiteversies en aan een aantal bijna vergeten mobiele games.

Sulake: Als we kijken naar de recente jaren. Welke meubels (een enkel meubel of gehele meubellijn) hebben jouw aandacht getrokken die het huidige team heeft gemaakt?

Onomatopoet: Ik denk dat het huidige team zichzelf heeft overtroffen met de laatste meubellijnen en campagnes. Elke week sta ik versteld waar het team toe in staat is om de Habbo-wereld en de spelerservaring te vergroten.

Sulake: Wat was volgens jou de meest gekke periode om voor Sulake te werken?”

Onomatopoet: In de eerste acht jaar of in de jaren wanneer het aantal Habbo-spelers ontzettend snel daalde en veel nieuwe hotels werden gelanceerd over de hele wereld. We stonden echt versteld door de groeiende populariteit van Habbo over de hele wereld.”

Sulake: Vanuit jouw perspectief, kun je een of twee opmerkelijke veranderingen vertellen hoe de ontwerpstijl van Habbo in de afgelopen jaren is ontwikkeld?”

Onomatopoet: De ontwerpstijl is steeds meer en meer gedetailleerd en geavanceerd (modern) geworden. Het originele idee was eigenlijk een simpele retrostijl waarbij een beperkte kleurenpalet gebruikt zou worden. De meeste basisprincipes van ontwerpen zijn er nog steeds, maar het is eigenlijk een natuurlijk proces dat de stijl zich aanpast naar de ontwikkeling van moderne displays met een hogere resolutie.

Sulake: Je maakte een inzending over de geschiedenis van Habbo om deze tentoon te stellen in het Finse Museum of Gaming. Hoe was dat voor jou? Bracht het enige nostalgie terug? Wat had je gemaakt?”

Onomatopoet: Ik stelde een grote wall-sized afbeelding samen, een collage met alle Habbo-elementen uit de eerdere jaren tot het heden: avatars, meubels, huisdieren, kamers etc.  Het bracht zeker een bepaalde nostalgie terug wanneer ik het oude materiaal doorspitte. Bepaalde vergeten en verouderde ontwerpen maakte mij aan het glimlachen.”

Sulake kondigde eerder aan dat de komende tijd meerdere interviews gaan volgen. Zodra een nieuw interview online is, dan gaan we deze voor je vertalen. Houd daarom onze website ook goed in de gaten voor de laatste updates!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Aanmeldstatus

Twitter