Habbo NL/BE geeft reactie op de hotelproblemen van 28 september 2020

Heey Habbo’s,

Vandaag heeft Habbo NL/BE een verklaring naar buiten gebracht over de problemen die gisteren in .NL en .COM waren ontstaan. Habbo ontdekte gisterochtend een ernstige bug. Door de bug hadden groepsbeheerders van een Habbo-groep de mogelijkheid om meubi te verwijderen uit een groepskamer en konden ervoor zorgen dat meubels van andere groepsleden in eigen bezit kwamen. Dit betreft een ernstige bug, omdat groepsmeubels van andere Habbo-spelers niet in andermans handen mogen komen.

Naar aanleiding hiervan had Habbo direct besloten om de ruilfunctie en de Habbo Marktplaats tijdelijk uit te schakelen. Habbo heeft direct daadkrachtig opgetreden en geeft in een verklaring het volgende aan: ”Gelukkig konden we snel actie ondernemen en de schade beperken door het ruilen binnen kamers uit te schakelen. Kort daarna hebben we de Marktplaats uitgeschakeld. Om de bug zelf op te lossen, moesten we een server rollback uitvoeren (terugdraaien van de server) . Hierna onderzocht ons team de Habbo’s die meubi hadden verloren en konden ze deze met succes identificeren. We zijn nu bezig ze te compenseren en vergoeden.” Doordat de server teruggedraaid moest worden, is een bijkomend gevolg dat er ook problemen zijn ontstaan met opgeslagen outfits en HC-boxen. Habbo vraagt haar spelers geduldig af te wachten totdat de problemen zijn onderzocht. Ben jij een Habbo die problemen heeft ondervonden? Blijf dan vooral de updates van Habbo in de gaten houden op haar website. Indien je problemen blijft ondervinden nadat Habbo een oplossing heeft gevonden, dan is het advies om met de klantenservice van Habbo NL/BE contact op te nemen via de Habbo Helptool.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Aanmeldstatus

Twitter